رييس فراكسيون اقليت مجلس ضمن انتقاد از روند انتخاب هيأت‌هاي نظارت استانها بر انتخابات شوراها، به اين انتخاب در استان متبوعش اشاره و خاطرنشان كرد: تلاشم اين بود كه تركيب هيأتهاي نظارت از همه‌ي فراكسيونهاي مجلس باشد تا مردم اعتماد بيشتري كرده و شائبه‌ي جناحي بودن در انتخابات از اذهان پاك شود.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با  (ايسنا) اظهار داشت: استان يزد، پنج نماينده دارد كه يكي از آنها يعني آقاي امير حسنخاني، نماينده مشترك يزد، خراسان شمالي و خراسان جنوبي است و در تركيب هيأتهاي نظارت در استانها در تركيب هيأت نظارت استان خراسان جنوبي گنجانده شده است.

وي با بيان اينكه بدون مشورت مجمع نمايندگان استان سه نفر عضو اين هيأت در استان يزد انتخاب شده‌اند، گفت: شايد در اين امر از شخص آقاي محصل همداني، رييس مجمع پرسيده شده و ايشان نظرش را گفته باشد، ولي بايد گفت كه اين تركيب، تصميم مجمع نمايندگان استان نبوده است.

نماينده‌ي مردم اردكان با بيان اينكه بنا بود پس از آن جلسه مجمع تشكيل و موضوع به بحث گذاشته شود به عدم تشكيل اين جلسه اشاره كرد و ادامه داد: الان با استعفاي دكتر پاكنژاد، مجبور شده‌اند با من جهت عضويت در اين تركيب تماس بگيرند.

وي با اشاره به تماس رشيد جلالي‌جعفري و حسين فدايي از اعضاي هيأت مركزي نظارت با وي، گفت: به آنها گفتم كه برايم سخت است كه ذيل نام شما فعاليت داشته باشم، ولي خوب بود كه از اول مجمع نمايندگان استان را طرف مشورت خود قرار مي‌داديد.

به گفته‌ي تابش اگرچه ممكن است كه در صورت مشورت كردن با مجمع نمايندگان استان، همين تركيب كنوني انتخاب مي‌شد، اما بهتر بود اين مشورت انجام مي‌شد.

نماينده‌ي مردم اردكان با تأكيد بر اينكه اگر از ابتدا نيز او را معرفي و انتخاب مي‌كردند، عضويت در تركيب هيات نظارت استان را نمي‌پذيرفت، عدم پذيرش اين عنوان را از سوي خود در حال حاضر يادآور شد و تصريح كرد: اگرچه از ابتدا هم به من مي‌گفتند نمي‌پذيرفتم، اما چون در حال حاضر از سر لاعلاجي، ناچاري و بي‌تدبيري مجبور به انتخاب من شده‌اند، نمي‌پذيرم.

تابش با بيان اينكه نفر سوم هيأت نظارت بر انتخابات شوراي شهر استان يزد احتمالا از استانهاي مجاور صورت خواهد گرفت، گفت: حداقل انتظار اين بود كه تركيب هيأت در استاني كه در هر حال نسبتي با آقاي خاتمي دارد به نحوي باشد كه اين شائبه كه در اين بحث برخورد شديد جناحي صورت گرفته شكل نگيرد كه اكنون با اين تركيب اين شائبه ايجاد شده است.

وي در ادامه به روند حركت مجمع نمايندگان استان متبوعش انتقاد كرد و افزود: طبق صورت جلسه‌اي كه دراولين جلسات در ابتداي مجلس هفتم تنظيم شد، قرار بود كه رياست مجمع چرخشي باشد، بدين ترتيب كه ابتدا آقاي محصل همداني سال دوم دكتر پاكنژاد سال سوم بنده و سال چهارم آقاي يحيي‌زاده رياست را بر عهده گيرند.

وي كه طبق گفته خود و بنا بر همان صورت جلسه مي‌بايست اكنون رياست مجمع نمايندگان استان يزد را عهده‌دار باشد، گفت: چون آقاي محصل همداني خود به ادامه رياست مجمع تمايل داشتند، ما نيز به احترام پيشكسوتي و روحاني بودن ايشان، پذيرفتيم و حرفي نزديم، ولي بايد گفت مجمع نمايندگان استان يزد در استان خيلي تأثيرگذار نيست.

تابش در پايان به برگزاري جلسات مجمع نمايندگان استان يزد به طور نامنظم اشاره كرد

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا